hai lelaki...

Bismillahirahmanirrahim..
petang tadi,sha ke tanjung harapan lagi..
menghirup udara yang xberapa nak segar kat port klang tuh..
punye la beria sha pakai kot itam n bertudung biru..
ingatkan nak g jalan jauh2..rupa2 nye ke tg harapan jugak..ciss
pas beli makanan tu,kitorang lepak kat tepi laut tu..
adik sha mule melancarkan mogok dia..
sebab dia ajak kitorang g pantai remis atau morib tapi xnak plak dia cakap awal2 nak gi sane..
bile da sampai sini,mule lah tarik muncung dia nak ke sana plak..
harapan la kalau abah nak bangun balik kalau da duduk situ..huh


sedang kitorang makan kacang tu,terpandang la satu family ni..
bini dia pakai baju putih+seluar merah..laki dia bese2 je..tengah dukung budak kecik..anak dia kot..
pastu ade la lagi sorang budak laki n pompuan..maybe anak dia yang 1st n 2nd..
lepas berfikir selama beberapa minit,sha kire pompuan ni mesti cina..seksi maut tu..xmungkin melayu..
ngan suar merah dia tu terlondeh sampai nampak ehem2 bile dia duk mencangkung..ohhh..xsanggup nak lihat..
sha da jeling2 kat adik sha..arap2 la dia jangan pandang..kalau x,mau tergolek menahan malu sha kat situ..tapi nasib baik dia xpandang..kalau x,sha mesti da tergolek..HAHA
macam2 aksi la dia n anak2 serta asben dia menangkap gambar kat tepi laut tu..
sha pun pelik..xnampak ape2 keistimewaan pun kat sini..melainkan sampah yang bertaburan..
hanya ade couple2 yang sedang abiskan mase duk tengok sunset..(siyes lawa bile matahari nak terbenam)
tibe2 dia tangkap2 gambar plak kat depan kitorang..
mama pun berbisik-kak..ni cina ke?
sha bisik balik kat tinge mama-cina la kot..xkan melayu..seksi tu..
ok..mama terdiam..mungkin menyokong jugak dalam ati..
tibe2 anak dia bercakap dengan pompuan tu..
mama xpuas ati..berbisik lagi-cina ape nye,kak..tu anak dia cakap melayu..
ok..terus sha terdiam..
memang sah melayu..
dalam pikiran sha,xmarah plak laki dia tengok bini dia pakai camtu?bangga ke?
ntahla..no komen..


ok..da abis babak tu..
dari tadi pas dapat kacang,sha terus xpandang kiri kanan..asyik makan je..
bukan ape..lapar sangat100x sebab xlunch tadi..
pas da nak abis satu bungkus kacang tu(xbanyak pun satu bungkus..huhu),sha rase macam nak tengok sekeliling plak..
uitttt..toleh ke kiri je nak bangun,tibe2 je terperasan ade couple ni tengah syok bercerita kat belakang..berdiri dekat ngan kitorang..
awek dia pakai baju kurung tapi xpakai tudung..n pakwe dia bese2 je..
ok..xpela..xjadi nak bangun..
ingat nak duk kat belakang tu..
karang xpasal2 diorang pandang len macam plak..
tu yang xjadi bangun..
ok..toleh belah kanan plak la..
aiyaaa~couple cina ni plak tengah sakan berpelok..adoiiii..susahnye..toleh kiri nampak yang tu,toleh kanan nampak yang ni..haihh..xley duk senang..huh
sha terus ajak mama n abah balik..
xsanggup nak lama2 kat situ..sedar xsedar,rupe2 nye tempat kitorang dikeliling couple2 yang sedang asyik memadu asmara..(eceeehhh..dosa xingat..)
sha n adik plak kitorang memang duk berdua je..pakai plak baju sama..kitorang pun rase macam bercouple jugak..haha(perasan)


on the way balik,kitorang ke stesen minyak..
sementara tunggu nak isi minyak tu,tengok la keta depan kitorang..
ishh..ape kena la laki ni..g stesen minyak pun pakai sluar pendek..
tau x lutut tu aurat!
nak duduk umah lantak pi la kalau nak pakai pesen ape pun..
ni kat public..suke ati dia je pakai camtu..
kompem dia xtau aurat laki tu takat mane..
meh nak gitau..kalau selama ni,memang selalu sentuh bab aurat pompuan je..
tapi kali ni,nak gitau plak aurat lelaki..
wahai adik2,abang2,ayah2,atok2..aurat laki tu dari pusat hingga ke lutut ye..
bukan ATAS lutut..
ke xtau lutut tu kat ner?meh nak tolong tunjukkan..
jangan amik xkisah tau..walaupun sha tau,sesetengah lelaki bukan amik kisah sangat..
especially tym men bola..
pakai suar pendek plak kat tengah2 padang bola..
amboi2..nak suh orang dapat saham dosa dia la tu..
xbaik tau..


sebelum balik ke umah,sha singgah ke carrefour sekejap sebab nak belikan susu untuk mama..(macam baby kan?..tu yang comel..sayang mama..muahhh)
sha ngan mama duk dalam keta je..abah n adik sha je yang turun g beli..
so,tau2 jela..bile kitorang duk dalam keta,mesti wat pe selalunye??
agak2??
tengok orang yang kat luar la..yang lalu-lalang..
ade sepasang suami isteri ni..isteri pakai baju t-shirt lengan pendek n bertudung ikat belakang..
macam duk kat umah je gayanye..
pastu mama tanye sha-kakak rase kan,dia pakai camtu sape yang akan tanggung dosa dia?secara general la..
terus sha terpikir..ofkoz la suami dia..sebab dia da berkawin..kalau belom,memang ayah dia..
yup..tu la tanggungjawab lelaki..
menegur yang batil n membetulkan ape yang menyalahi agama..
ade 4 golongan yang akan ditarik wanita ke dalam neraka IF lelaki tersebut xmenjalankan tanggungjawabnye..


Pertama:- AYAHNYA
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya.Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja..maka dia akan ditarik oleh anaknya...


Kedua:- SUAMINYA
Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak-tanduk isterinya,berhias tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri....walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh,puasa tidak tinggal),maka dia akan ditarik oleh isterinya...


Ketiga:- ABANG-ABANGNYA
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh pula ke abang-abangnya. ....jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM....tunggulah tarikan adiknya di akhirat...


Keempat:- ANAK LELAKINYA
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang
haram dari islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak.......nantikan tarikan ibunya...

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia
malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat...

             Maka kaum lelaki yang bergelar ayah / suami /abang  atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenar.....

dalam Quran, Allah SWT berfirman:


Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api
neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu;penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan- Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan. (QS 66:6)


Hai wanita, kasihankan ayah anda, suami anda,abang-abang anda serta
anak-anak lelaki anda... kesiankanlah mereka dan diri kamu sendiri..... .
jalankan perintah ALLAH S.W.T. dengan bersungguh-sungguh dan dengan penuh keikhlasan..

ohh..tidak..sayangnye sha ngan abah..abang..adik2 sha..suami sha..(ehh..mase bile ade suami?)
sha xkan menarik diorang ke neraka..insyaallah
mesti sedey kalau saat diorang nak melangkah kaki ke syurga,tibe2 Allah panggil n campakkan  ke dalam neraka..
kerana ape dia masuk ke situ?kerana KITA..
jadi,sha xkan biarkan orang yang sha sayang masuk ke neraka hanya kerana sha..nauzubillah..
mudah-mudahan Allah sentiase memberi peringatan agar kite selalu menjaga diri n aurat..

No comments:

Post a Comment