sem 4

Bismillahirrahmanirrahim..

hampir 4 bulan menghilangkan diri..bukan ape,kesibukan sem lepas menyebabkan sha xde mase nak berblogging..pelajaran tu lebih penting dari berblogging..blog ni sebagai sampingan je..saje suka2.. (^_^)

sedar tak sedar da hampir 3 tahun sha 'bertapa' kat bumi USIM ni..macam2 pengalaman..pahit manis kelat sume ade..bile degree,kehidupan semakin mencabar..sha dapat rasekan tu sume..mase sem 1 n 2 boleh la kate subjek agak senang..bile masuk sem 3,terasa cabaran tu semakin hebat..tengok subjek je rase nak pitam..sem ni,sha amik 21 jam kredit dengan 8 subjek..banyak tak?haha..rase2 nye u lain tak macam ni kot..selalu belas2 je..kitorang dapat belasan kredit bile da sem akhir je..sedey tak? T_T

yang paling best,sem ni kitorang banyak belajar ilmu perkahwinan..hehe..semangat skit la..tengok cam senang je..tapi bile belajar,agak 'mencabar'..sebab bukan belajar basic je..tapi lebih mendalam..ni subjek2 yang sha akan belajar : ~

fiqh munakahat
Family Law (Law of marriage)
Civil procedure in Syariah Court
Qawaid Fiqhiyyah
Mabahith Adillah Ahkam
Pengajian Malaysia
Pemikiran kreatif dan Penyelesaian Masalah
Akhlak dan Tasawwuf

doa2 kan lah untuk sem ni sha dapat tempuh dengan tenang..ilmu yang sha dapat nanti,in shaa Allah sha akan kongsi kan kat sini ye..

Titah Tuan Puteri : moga ilmu yang kite perolehi dapat membawa kite menuju ke syurga Ilahi.. :)
x_96f4529