gelisah

nape sejak dua menjak ni perasaan len macam?
petanda ape kah ni?
bahagia ke?
tapi aku takot ngan perasaan sendiri..
moga Allah memelihara hati aku..

semakin hari semakin dekat aku rasakan..

gembira..gembira..hee~

rase hepi sangat..
xtaulah nape..
hepi..hepi..hepi..
xterucap!haha
rase cam da jadi orang gler..hee
yang penting dia turut merasakan benda yang same..
(^_^)


nak tido..
sok mau balik..
malam ni tido sorang2..
xde sape ke nak teman..
xpela..tido jela ngan bubu..
nyte all..
luv u!


malang sungguh~

arini start exam..
kan tengok da langgar pantang xnak berblogging tym exam..huhu
rase macam xlengkap idup kalau xde cite..kah3
ape yang pernah terfikir arini menjadi kenyataan..
daripada pagi tadi asyik ulang-alik ke tandas..
tension betol..
dahla tandasnye jauh..
xtaula pe benda yang dimakan bley jadi sampai camni sekali..
xley nak detect pe sebabnye..huhu
sampai tengahari baru ok..
itupun lepas letak minyak..
pagi tadi bau perfume..petang bau minyak angin..
nasiblaa~
bile tengahari plak,tibe2 rase sakit pale plak..adoooiiii~
ade je masalahnye..
dalam mase 10minit before exam abis tu,memang xtahan sangat..
menyandar kat kerusi,terus tido..
xtaula pe kata pengawas yang jage tu..
memang sakit sangat..
dapatla tido sampai abis mase tu..
bangun2 cam da ok skit..
berani la tido sebab da puas belek kertas soalan tu..
jawab jela pe yang mampu..
ngan kepala yang sakit,redha jela..
fikir positif je..
dugaan dari ilahi..
arap2 sok xde lagi camni..
letih diwatnye..alahai~

camne ni??

ngantok..ngantok..ngantok..
waaaaaaaaaa~
pekak x telinga sebab sha jerit?
hahaha
bosan sebenarnye..
dahla nak mid sem..pastu ley plak wat selamba cam xexam..
law oh law..
nape lah ko senang sangat??
risau ngan law and society..
risau aidhan dengan fiqh wal mujtama'..
risau also dengan general principle of malaysian law..
bile nak study ni??
sha..study la..jangan men2,sayang..
buang syaitan kabir kat dalam diri tu..ish3..
ingatlah yang tersayang..
ye..saya akan study..bermula dari sekarang..
blog ni jugak akan berhenti seketika untuk memberi ruang kepada Mr.Exam..
insyaallah pas exam,sha akan sambung balik ye..
tapi xsure la..kot2 de idea,sha akan posting..
doakan sha dapat jawab mid sem dengan cemerlang..
dan jangan rindukan sha ye..hahaha
sayonara~
miz u so much,baby..nak balik~~


gelak lima minit

Umur Tinggal Enam Minggu

Seorang Lelaki tua memasuki bilik doktor untuk pemeriksaan fizikal tahunan. Setelah beberapa minit, doktor keluar dan berkata, "Harun, aku minta maaf, tapi kami mendapati anda menghadapi keadaan yang hanya memungkinkan anda untuk hidup 6 minggu sahaja lagi.


"Tapi Doktor," Harun menjawab, "Saya merasa sihat, saya tak merasa lebih baik dari tahun ini... Hal ini tidak mungkin benar. Apakah tidak ada yang boleh saya lakukan?"


Setelah beberapa saat, doktor berkata, "Ya, anda mungkin boleh ke spa kesihatan yang baru di hujung jalan ini dan mandi lumpur setiap hari".


Harun bersemangat bertanya, "Dan itu akan menyembuhkan saya?"


"Tidak," jawab doktor, "tapi itu akan membuatkan anda terbiasa dengan tanah."


p/s : hahaha..penuh bermakna kan doktor tu cakap?hehehe..xmungkin seorang doktor nak cakap camtu..kejam namenye..huhu

Ulang tahun Perkahwinan ke 25

Sewaktu merayakan ulangtahun perkahwinan yang ke 25 tahun, seorang isteri mengingatkan suaminya: "Apakah kamu masih ingat sewaktu kamu melamarku, aku begitu terkesima sehingga aku tidak bisa berbicara selama 1 jam?"


Suaminya menjawab:


"Ya, sayang, itu adalah 1 jam paling bahagia dalam hidupku..."


p/s : berbisa sungguh ayat suami dia..kalau sha,da lame baling periuk..haiyyaaa~


tuanye shaaaaa

"happy happy happy birthday to you..semoga dirahmati,dimurahkan rezeki,dipanjangkan usia dan dikabulkan cita..dan apa-apa jela.."

tergelak sha bile dapat mesej dari orang tersayang ni..
macam2 lah..macam malas je nak taip mesej panjang2..hehe
time kasih jugak kepada sume yang wish..
melalui facebook..mesej kat no maxis..
tapi sha mintak maaf jugak sebab xreply mesej kat nombor maxis sebab da lame xtopup..
selalu pakai celcom je..huhu
macam xcaye je umo da 19 tahun..
rase da tua je..tahun depan nak 20tahun dah..
xsuke betol bile umo da masuk puluh2..haih..
umo makin meningkat..ajal makin dekat..
moga amalan bertambah seiring dengan usia..
amin~

I love u..



uikk..sha..pandai dah sekarang..hehe
cpe yg sha love tu?
opkoz..dia yang da lame bertakhta kat ati sha..
cume sha xgitau je sape si dia tu..
dia banyak memberikan sokongan dan semangat saat sha lemah..
dia tau ape yang terbaik untuk sha..
dia lah yang banyak bersusah-payah menyusun kehidupan sha..
walaupun kadang2 terdetik kat ati ni xpuas ati,tapi xlame lepastu mesti sha dapat jawapan atas setiap perbuatan dia..
bahagianye saat ni..
dia mendamaikan..
dia menenangkan..
saat same2 kitorang dating,dia xpernah lupe untuk ingatkan sha,bersabar dan bersabar di atas ujian..
bile tibe masenye,sha akan sedar sume tu..
sha tersenyum sendiri..
baiknye dia..
kalau korang,korang suke x ade yang amik berat pasal diri korang?lagi2 yang tersayang?
opkoz suke kan?
macam tu la perasaan sha sekarang..terasa di awang-awangan..
indahnye cinta!baru sha rase kan.. ^_^
tiap saat sha asyik teringatkan dia..
bile terasa rindu,warkah cintanye sha buka..
penuh dengan kata2 nasihat,semangat dan kata2 cinta yang penuh tulus ikhlas..
sampai menangis2 sha baca..
rase menyesal sebab selama ni xberapa menghargai kehadiran dia..
sebelum tido,mesti teringatkan dia..
asyik menyebut2 namanye dalam ati..
sampai lah tertido..
setiap ari kitorang da janji..nak jumpe..wajib!
kalau xjumpe,rase hidup xlengkap..tu lah penangan cinta!
dia sentiase menantikan kehadiran sha..di tempat yang same setiap ari..
kadang2 kitorang ade gak dating lewat2 malam..kalau xsempat,dating tym pagi2 buta tu..
tym orang xbangun lagi..
sebab malu sangat orang tengok kitorang dating..
walaupun diorang xpernah marah,tapi takut timbul kat dalam ati ni satu perasaan yang buruk bile diorang nampak kitorang dating same2..
takot jugak diorang rampas dia dari sha..
nanti sha bley jadi gler diwatnye..
sebab sha sayang sangat kat dia..
lebih dari nyawa sha..dan sha bercita2 nak berkorban ape pun demi dia..hanya dia!


cinta dilafazkan..janji terpatri..
tikar sejadah menjadi saksi..
bukti cinta kami..


time kasih ya Allah..kerana Kau xpernah melupakan aku..
mengingatkan aku tentang hikmah disebalik ape yang berlaku..
segala2nye telah terjawab seusai aku mengadu hiba padaMu Yang Maha Esa..
kesyukuran xterhingga aku rafakkan..
sujud syukur padaMu atas segala cinta dan kasih sayangMu..
~I LOVE YOU~






hadiah dan harapan

"hepi bufday!!!!"laung abah kat dalam fon..
'aik..arini baru brape ari bulan..btol ke x ni?'
sha terus mengalihkan cursor ke tarikh kat laptop..
smbil tersenyum n berkata dalam ati.."mm..abah ni..ske camtu..'
"abah..belom lagi la..ari sabtu ni kan bufday kakak..bukan arini..hehe"
"eh..yeke..ingatkan ari ni.."usik abah..
abah sha memang camtu..suke betol mengusik sha tym bosan2..
ni call pun mesti kes mama da tido..abah bosan xtau nak borak ngan sape..
tu lah dia call sha..sebenarnye sha pun tengah rindukan mama n abah..
ingatkan nak call soknye..
tengok2 tym tengah study,abah call..
memang benarlah kate orang..
saat kite sedang merindui diorang,sebenarnye diorang pun tengah rindukan kite..

dan 'seseorang' telah menghadiahkan sha lagu ni :


buat wanita solehah-amar
Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah
Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati

time kasih atas dedikasi lagu ni..
sha sangat menghargai..
tajuk lagu dia macam menyimpan 1001 makna..
insyaallah akan menjadi pembakar semangat sha..





lagi sekali diuji Tuhan..

aku tau aku mampu untuk memikul bebannye..
that's why Allah pilih aku untuk diuji..
n aku percaya,ade hikmah di sebalik sume ni..
penderitaan di awal..dan pengakhirannye kebahagian..insyaallah..
aku yakin dengan Allah..
yakin seyakin-yakinnye..
walaupun ati ni menangis..
aku tetap kena tahan dan kuatkan diri..
untuk mengharungi kehidupan..
dalam mase yang singkat ni,terlalu banyak aku belajar..
belajar untuk sentiase ingat yang bahawa Allah ade di sisi..
sedang memerhatikan segala amalan aku..
time kasih Allah kerana memberi aku peringatan sebelum aku alpa..

hati..jgn kau berpaling..

“Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati, teguhkan hati kami di atas agama-Mu.” (HR. Ahmad dan at Tirmidzi)


“Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (kurnia).” (QS. Ali Imran: 7)


“Ya Allah yang mengarahkan hati, arahkanlah hati-hati kami untuk taat kepadamu.” (HR. Muslim)


bile tika saatnye telah tiba,aku kena hadapi dengan tenang..
meskipun hati sakit untuk menahan perasaan,aku kena tabah..
untuk menjadi manusia yang lebih baik,aku kena berkorban segala-galanye..
rase da tekad..
aku xley berundur..
maafkan aku,teman..

demi hati


mungkin..mungkin satu hari nanti impian ni akan terlaksana..
sha akan berusaha untuk memastikan akhirnya akan tercapai jugak..
dan sha tau,perkara ni memerlukan kekuatan yang cukup hebat..
tapi,inilah yang terbaik..
berat hati ni nak lakukan..tapi demi Allah,sha kena kuatkan semangat..
demi dia jugak,sha kesian..sha xnak dia difitnah..
sebab sha tau,dia xkn suke benda ni kalau dia tau..
terlalu banyak rahsia yang sha pendam..
demi persahabatan,sha diamkan je..sha xnak timbulkan pergaduhan..
dan biarlah selama-lamanye menjadi rahsia..

bile kite sayangkan seseorang,kite akan lakukan yang terbaik wat dirinya..
dan perancangan sha ni,adalah yang terbaik wat kitorang..
bialah ati ni menangis sekarang..jangan menangis di kemudian hari..
tika Allah memberikan taufiq pada hamba yang Dia sayangi,kita harus mengambilnya secepat yang mungkin sebelum hilang..
sha yakin,Allah sentiase di sisi untuk memberikan semangat dan kekuatan..
sha yakin denganNya..xde keraguan lagi..
moga Allah permudahkan urusan sha......

doa seorang adik



Dua lelaki bersaudara bekerja di sebuah kilang kicap dan sama-sama belajar agama Islam untuk sama-sama mengamalkan ilmunya dalam kehidupan sehari-hari sebanyak mungkin.


Mereka berjalan kaki mengaji ke rumah gurunya yang jaraknya sekitar 10 kilometer dari rumah peninggalan orang tua mereka.


Suatu ketika si abang berdoa memohon rezeki untuk membeli sebuah kereta supaya dapat digunakan sebagai pengangkutan dia dan adiknya untuk memudahkan mereka pergi mengaji. Allah mengabulkannya. Tidak lama kemudian sebuah kereta dapat beliau miliki hasil daripada bonus pekerjaannya.


Lalu si Abang berdoa memohon seorang isteri yang sempurna. Lalu Allah mengabulkan permintaannya. Tidak lama kemudian si abang bersanding dengan seorang gadis yang cantik serta baik budi bahasa serta perangainya.


Kemudian berturut-turut si Abang berdoa memohon kepada Allah akan sebuah rumah yang selesa, pekerjaan yang menyenangkan, dan lain-lain lagi dengan tekad supaya beliau lebih mudah untuk mendekatkan diri kepada Allah.


Dan Allah mengabulkan semua doanya itu.


Sementara itu, si Adik tidak ada perubahan sama sekali. Hidupnya masih sama seperti dahulu. Tetap sederhana. Masih lagi tinggal di rumah peninggalan orang tuanya yang suatu ketika dulu pernah menempatkan beliau bersama dengan abangnya. Namun kerana abangnya seringkali sibuk dengan pekerjaannya, beliau tidak dapat mengikuti pengajian dan si Adik pula seringkali berjalan kaki untuk mengaji ke rumah guru mereka.


Suatu ketika si Abang merenung dan membandingkan perjalanan hidupnya dengan perjalanan hidup adiknya, dan dia teringat adiknya selalu membaca selembar kertas apabila beliau berdoa; menunjukkan adiknya tidak pernah menghafal bacaan untuk berdoa.


Lalu datanglah si Abang kepada adiknya untuk menasihati adiknya supaya selalu berdoa kepada Allah dengan bersungguh-sungguh untuk membersihkan hatinya kerana dia merasakan yang adiknya masih berhati kotor sehingga doa-doanya tidak dikabulkan oleh Allah S.W.T.


Si Adik berasa terharu dan bersyukur sekali mempunyai abang yang begitu menyayanginya, dan dia mengucapkan terima kasih kepada abangnya atas nasihat yang berguna itu.


Hingga suatu saat si Adik meninggal dunia. Si Abang terasa sedih kerana sehingga sampai ke akhir hayat adiknya itu masih tidak ada perubahan pada nasibnya. Jadi beliau merasa bimbang kalau adiknya itu meninggal dalam keadaan kotor hatinya kerana doanya yang tidak pernah dimakbulkan oleh Allah S.W.T.


Si Abang menguruskan rumah peninggalan orang tuanya sesuai dengan amanah adiknya untuk dijadikan sebuah masjid. Tiba-tiba matanya tertumpu pada selembar kertas yang terlipat di dalam sejadah yang biasa dipakai oleh adiknya yang berisi tulisan doa. Diantara tulisan tersebut ialah surah Al-Fatihah, Solawat, doa untuk guru mereka, doa selamat dan ada kalimah di akhir doanya:


“Ya Allah. Tiada sesuatupun yang luput dari pengetahuan-Mu. Ampunilah aku dan abangku. Kabulkanlah segala doa abangku, bersihkanlah hatiku dan berikanlah kemuliaan hidup untuk abangku didunia dan akhirat.”


Si Abang berlinang air mata dan haru-biru memenuhi dadanya. Beliau terharu dan tidak pernah menyangka yang adiknya tidak pernah sekalipun berdoa untuk memenuhi nafsu duniawinya.


Moral daripada kisah ini ialah mungkin kejayaan kita pada hari ini adalah doa orang-orang yang sayangkan kita. Jadi janganlah kita berasa sombong dan megah.


jom men teka-teki



Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya lalu beliau ber-Teka Teki :


Imam Ghazali = "Apakah yang paling dekat dengan diri kita didunia ini?"
Murid 1 = " Orang tua "
Murid 2 = " Guru "
Murid 3 = " Teman "
Murid 4 = " Kaum kerabat "
Imam Ghazali = " Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI . Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati (QS: Ali-Imran :185).


Imam Ghazali = " Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini ?"
Murid 1 = " Negeri Cina "
Murid 2 = " Bulan "
Murid 3 = " Matahari "
Murid 4 = " Bintang-bintang "
Iman Ghazali = " Semua jawaban itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali ke masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama".


Iman Ghazali = " Apa yang paling besar didunia ini ?"
Murid 1 = " Gunung "
Murid 2 = " Matahari
Murid 3 = " Bumi "
Imam Ghazali = "Semua jawaban itu benar. Tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (QS: Al A'raf: 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka."


Imam Ghazali = "Apa yang paling berat didunia ini ?"
Murid 1 = "Baja"
Murid 2 = "Besi"
Murid 3 = "Gajah"
Imam Ghazali = "Semua jawaban itu benar. Tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (QS: Al-Azab : 72). Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka karena gagal memegang amanah."


Imam Ghazali = " Apa yang paling ringan di dunia ini ?"
Murid 1 = " Kapas"
Murid 2 = " Angin "
Murid 3 = " Debu "
Murid 4 = " Daun-daun "
Imam Ghazali = " Semua jawaban kamu itu benar. Tapi yang paling ringan sekali didunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT . Gara-gara pekerjaan Kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat."


Imam Ghazali = " Apa yang paling tajam sekali didunia ini "
Murid- Murid dengan serentak menjawab = " Pedang "
Imam Ghazali = " Itu benar . Tapi yang paling tajam sekali didunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasan saudaranya sendiri."


lelaki..jadilah lelaki sejati...


Lelaki sejati
Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki sejati itu ?
Ibuku menjawab, Nak...

Lelaki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang
kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang
disekitarnya....

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang
lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan
kebenaran.....

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap
bersahabatnya pada generasi muda bangsa...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia
di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia
dihormati di dalam rumah...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya
pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami
persoalan...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang
bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya
wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap
wanita yang dicintainya...

Lelaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi
lika-liku kehidupan...

Lelaki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya
membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia
menjalankan apa yang ia baca..

“Ya ALLAH jadikanlah hamba-Mu ini menyintai orang yang beriman dan jadikanlah orang yang beriman menyintaiku” (Riwayat Muslim)


penattttt...

xley nak tahan..
ngantok gler..
3 jam dalam ktm..
menguji kesabaran..
siyes..kali ni macam sardin..
tata!!
sleeping beauty mengundur diri..
ingin berjumpa ngan prince di alam mimpi..
doakan kebahagian kami~
hak3


masin!!!!


masin?
mulut masin ke??
no..no..no..semestinye tidak ade kaitan ngan tajuk entry ni ye..
korang penah minum tak air garam?
kompem la masin gler kan!

ni sebenarnye nak cite kisah pagi tadi..
sha gi makan kat kafe kampus..
teringin nak makan mee hun sup..
then,belilah..tengok memang sedap..
dengan penuh bernafsunye,sha pun memulakan dengan bacaan basmallah..
then..ngappp!
puihhh..masinnye..ke perasaan aku je masin ni??
sha pun rase lagi sekali..kot2 lah lidah sha da ilang taste buds ke..huhu
memang sure masin!
sha pun suh lah kawan sha rase mee hun sup tu..
memang xsilap lagi n bukan mimpi yang benda tu memang masin..
ape lagi,gi la jumpe tokey kedai tu kat kaunter..
"makcik,mee hun sup ni masin sangat la..saya xley nak makan.."
"eh..yeke dik.."
"kalau makcik xcaya,makcik raselah"
makcik tu pun blah ke belakang,then dia datang balik ngan rupe tergaru2..
"adik letaklah makanan tu kat citu.."
laaa..mak cik ni..orang da memang letak pun..
makcik tu pun ngan selamba badak xnak pulangkan duit..
dahla tym tu agak ramai orang kat kaunter nak bayar makanan..
sha plak wat drama ngan makcik tu..
sume orang pandang..
sha tunggu je..
'bile makcik ni nak pulangkan duit..nak rm3 tu balik..beli roti canai jela..'
lama makcik tu duk 'cacang' kat citu,barulah dia bagi duit..
sha rase mule2 dia memang xnak bagi duit..
tapi dia tengok sha xgerak2 lagi tadi..
akhirnye paham jugak makcik tu..haha

sha rase makcik tu xcaya ape sha cakap..
mane taknye,sha orang laz yang dapat kuah laz dalam periuk tu..
bayangkan periuk besar tu,xde sape yang mengadu kat makcik tu yang kuah tu masin..
orang2 sebelum sha berpotensi untuk kena high blood pressure..xtaulah camne diorang makan..
kalau sha,sha memang xley telan..geli tekak~
nasib2..laz2 roti canai kosong bangla tu jugakla yang masuk dalam perut sha..huhu


hilang~

lately,segala-galanye telah berubah..
sha dapat rasekan tu..
selama ni sentiase terfikir-fikir..
laz2 sekali akhirnye jumpa jugak jawapannye..
mungkin da tawar ati agaknye..
tu yang sha rase neutral je bile dengan 'dia'
kalau x,teruja je n ternanti-nanti balasan kaba berita..
tapi sekarang,xmacam dulu..
sha da xkisah..
lagi2 bile macam2 masalah timbul sekarang..
so,rasenye better xyah fikir..
dan keadaan lagi bertambah pelik bile 'dia' berubah sikap..
xmacam dulu..
dan sha sepatutnye gembira dengan perubahan 'dia'..
tapi perasaan sha dah xmacam tu..
sha nak cube larikan diri dari 'dia'..
bia 'dia' rase menyesal..
sebab ego 'dia', sha jadi camni..
xpela..
sume da berlaku..
sha tekad dengan keputusan ni..

zaman kanak-kanak ribena

tibe-tibe teringat zaman2 kanak2 comel dulu..huhu
bukan ape..sekarang pun comel gak..cume kurang comel je  dari dulu..
sebab da jadi cantik kan..mestilah tak jadi comel..haha
dulu2 suke sangat tangkap pepatung..
tangkap banyak2..pastu kannnn..
kite  cabut sayap dia..ke kepak?
ntahlaa..tapi benda yang ley wat dia terbang tu..
pastu kite letak dia kat satu tempat banyak2..
bile dia xley terbang,dia cam gaduh2 lak kat tempat tu..
sama jugak cam belalang..
tapi belalang xselalu wat la..sebab jarang jumpa kat umah..
seronok tengok diorang cam gaduh2 je..
tapi bile fikirkan sekarang,cam kejam je..
ape la sebab nak cabut sayap binatang tu..
xbersalah pun..
so,korang jangan jadi camtu tau..
xbaik!