sejuk mata memandang..

Bismillahirrahmanirrahim..

baru je selesai tengok cite imam muda musim pertama..
sangat bez!
alhamdulillah..ade gak kesedaran rakyat Malaysia ni untuk terbitkan rancangan2 camni..
n the same tym,menghasilkan generasi2 yang mampu untuk memimpin negara berdasarkan Al-Quran dan As-sunnah..
not bad..cume para peserta kadang2 cam xpenuhkan task pun..
yela..baru lagi kan..
mostly,xdapat present dengan baik bile berhadapan ngan orang..
mungkin sebab selama ni xpernah pun berhadapan dengan orang ramai..
opkoz la gugup sedikit..
konfiden tu bukan sumorang ade..


sha baru je tengok dua episod..
disebabkan kekangan waktu,xdapatla nak tengok sampai abis..
dahla ni yang lame..
version 2 pun da start kan sekarang..
ok la..at least,walaupun ade yang tersingkir,diorang dapat jugak belajar sedikit sebanyak dari program ni..
benda basic pun xsumorang ley wat..
for example,memandikan jenazah..
xde ilmu,xley nak wat benda2 camtu..


alhamdulillah..ade gak lelaki yang masih bley diharap tym sekarang ni..
daripada yang kaki merempit..kaki kelab malam..kaki minum arak..nauzubillah..
yang paling sha xsuke,kaki kuar malam..haihhh..
bile tengok diorang ni,terfikir yang beruntungnye parenz diorang dapat anak seperti ni..
bukan senang untuk mendidik..lagi2 zaman sekarang ni..
banyak sangat dugaannye..
nak mendidik pun kena ade ilmu..
teringat sha satu malam tu,mama cakap yang satu ari nanti,pas adik sha yang bongsu tu abis sekolah mesti tinggalkan dia dan abah..
sha sedey je dengar,,tapi seperti bese,sha akan tersenyum je..hehe
pastu sha balas balik,"dah tu,nape dulu waktu muda2 mama xnak beranak banyak2..meriah skit umah ni..kalau selama ni kite balik kampung naik pajero,bile ramai ley naik bas mini..hehe"
abah tibe2 je join conservation kitorang.."ingat senang ke nak bela 10 orang..macam2 perangai..kalau ade 10 orang,agaknye xterjaga la..4 orang pun da macam2 kerenah.."
mama plak menyambung"cukupla 4..mama xlarat nak banyak2..memang dari dulu lagi mama n abah nak 4 je..n Allah pun bagi 4 je walaupun xplan.."
kantoi disitu ye..
comelnye..bez nye ade baby~
ok..cukup panjang lebar diorang membidas kata2 sha..
bley ganti tempat sha bile jadi lawyer nanti..huhu
daripada kata2 diorang sha da tau..betapa susahnye mendidik anak2 ni..
ngan kerenah yang macam2..
memang pening pale kalau xkena gaya..
ape2 pun,bagi sha,cabaran untuk mendidik anak2 sekarang memang dahsyat..
n sha selalu terpikir,camne la nanti anak2 sha??
arap2 la mendengar kata..
so,nak dapat anak yang baik,kite kena jadi baik dulu..

2 comments: