diari hati~

Bismillahirahmanirrahim...


arini,pas balik kampus,sha terus tido..
wat pertama kalinye berpisah dengan hp Nokia 5800 expressmusic selama sha g ke kampus..
asyik teringat2 je tym kat umah..
baru sedar,betapa pentingnye hp dalam hidup sha..huhu

yup..arini mood kurang baik..ati ni terasa la sayu..
ntah..xtau nape..sedey gler rase..
tapi air mata xmengalir..da penat kot asyik nak menangis je..
menangis dalam ati jela..
lagipun xperlu la orang tau ape yang ade dalam ati ni..
sumenye adalah rahsia..
hanya Allah je tempat sebaik2 pengaduan..
hanya DIA!

"sha..nape sedey je ni?nampak muram?selalu sha gelak2 ngan kitorang..usik2..tapi arini sha xepi cam selalu."tegur housemate sha..
sha hanya mampu tersenyum..ntahla..rase ati ni da mati..
xde perasaan..dan aku bahagia ngan hidup yang aku ciptakan sendiri..
dunia yang xde orang nak kaco2 n sakitkan ati..
xde orang nak komen2 ape yang sha wat..
bahagia rase..da bese idup sorang2..
lagipun,sha sedar diri sha camne..
betol kate sorang kawan sha,lebih baik kite xberkawan ngan orang..
xdela sakit ati kite n jugak dia..
xyah pikir pape..pikir je pasal diri kite..

teringat sha yang dulu2..
seorang yang pendiam..xbanyak cakap..
ikut jela ape orang nak wat..xbanyak melawan..
mungkin jadi camtu,orang lebih suke kot berbanding menjadi shafiza yang sekarang..
yang keje nye asyik gelak je..

bile kite asyik epi2 je orang ley tau lak bile kite ade masalah..
kalau senyap je,kompem orang tau ade benda yang menganggu pikiran sha..
tapi selalunye sha akan cube membahagiakan orang sekeliling sha..
senyum..gelak..sume tu sebagai pelindung untuk menghapuskan duka..
jiwa ni cepat tersentuh..sensitif..
dan serta-merta air mata ni akan mengalir tanpa dipinta..
sha belom cukup kuat..
sha perlukan seseorang untuk sentiasa mendamaikan keresahan yang bertandang kat jiwa ni..
bukan menambah beban..
bile ati ni sakit,lukanye bertambah dalam..
ntahlaaa........

banyak yang xterluah kat jiwa ni..
sumenye di simpan dalam ati..
bialah sha yang menanggung sumenye..
ape yang penting,sha akan cube menghargai kehidupan yang sedang sha lalui..
andai itu takdirnye,sha redha dengan ketentuanNya........

6 comments:

  1. mengurangkan bergaul dengan manusia tu lebih bagus sebanrnya
    apapun peganglah prinsip hablu minallah wa hablu minan nas
    perbaikilah hubungan kita dengan Allah,nescaya Allah akan bantu kita memperbaik hubungan kita dengan manusia =)

    ReplyDelete
  2. tapi da penat kot nk jge ati org..
    tpi org xnk jge ati kte..
    T_T

    ReplyDelete
  3. Mawarku,
    Jangan biarkan kelopakmu gugur menyembah bumi,
    Lindungilah dirimu dengan shauqahmu,
    Balutilah dirimu dengan sifat malu,
    Jagalah akhlak dan imanmu,
    Peganglah pada prinsip yang satu Innallahhama'ana..
    la taqaf wala tahzan...

    ReplyDelete
  4. shafiza, jgn sdey2! msti smgt.
    biala xd org nk jg hati kite,
    kite jg ati sndiri..
    nk mghrp kt mnusia, payah.. even kwn baik sndiri pon bole hurt kte..

    so, take care my dear!
    As we all know, Allah knows da best.. grateful, happy, insyaAllah, ur life will be surrounded with serenity and happiness.. =')

    ReplyDelete
  5. wahhh..terharunye.. :'(
    thanx ifa..
    i'll remember ur words always..
    thanx dear..
    <3<3

    ReplyDelete