kenapa perlu perasan?

Bismillahirrahmanirrahim...
rase nak tergelak pun ade..
adei~~~
kadang2 rase xpaham ngan sifat manusia ni..
huhu


awak..dah2 la tu kaco idup saya..
saya xpernah pun kaco hidup awak lepas saya kenal awak tu camne..
ade ati nak suke saya??
saya bukan sombong..
sepanjang kite berkawan,awak nak suh saya suke awak..
tapi awak layan saya macam saya xde ati n perasaan je..
lagipun ade banyak lagi sebab len yang saya xley time awak..
pastu awak cakap yang saya men2 kan perasaan awak..
awak tu yang tibe2 je pikir camtu..
sejak bile plak saya de janji pape ngan awak?
ish3..pelik ye awak ni..
letakkan kesalahan kat bahu saya plak..
saya kan da cakap,saya layan sume orang same je..
saya xde perasaan pun melainkan perasaan sebagai kawan je..
janganlah nak call saya marah2 bile saya xtime awak..
ati n perasaan xley dipaksa2..awak..


jangan pikat sha dengan harta yang awak miliki..
jangan pikat sha dengan janji manis yang awak taburkan..
jangan pikat sha dengan ucapan sayang yang awak lontarkan..
tapi pikat lah sha dengan keperibadian mulia yang awak miliki..
pikatlah sha dengan agama yang awak telah perolehi..
dan pikatlah sha dengan kata2 nasihat yang penuh berhikmah dan bermanfaat..
agar sha menjadi wanita yang lebih baik..


kalau inginkan pasangan yang baik,awak perlu menjadi baik dahulu..
n Allah akan kurniakan awak pasangan yang baik..sepadan dengan diri kita..
jikalau kite dikurniakan pasangan yang tidak baik pun lepas kawin(nauzubillah),anggaplah ia sebagai dugaan dan ujian atas dosa2 yang telah kite lakukan..
mungkin ade hikmah disebalik sume tu..
Allah mengurniakan kita akal n fikiran agar kite bley menilai yang mane baik dan yang mane buruk..
"Allah gives u what u deserve..not ur desire.."
remember that!


walaupun saya tau orang yang saya sebutkan ni xbaca blog saya..
at least,saya rase sangat lega lepas meluahkan nye..
rase sakit ati sangat bile awak cakap macam2..
marah2 saya bile xnak time awak..
camtu ke awak nak pikat orang?
time lah kenyataan yang saya cume nak BERKAWAN..
bukannye nak BERKAWIN..
banyak kali explain pun masih xpaham2 bahasa lagi..
dah2 la tu..
g cari wanita lain yang bley penuhi kehendak awak yang desperate sangat nak memiliki sorang teman istimewa..
saya blom desperate lagi..ok??
setakat ni,saya kena caci maki awak pun,saya still layan awak dengan baik..
sebab saya memang xske cari gaduh..
kalau saya bengang sangat pun,paling2 koman pun,saya tulis kat kertas..
pastu saya baling dalam tong sampah..
itu je..
xdelah plak saya nak maki2 balik..
cukuplah dalam ati saya je cakap macam2..
saya xsanggup nak lukakan ati orang balik..
tapi kesabaran manusia tu ade hadnye,saya takot satu ari nanti kalau saya xsabar,awak kena peluru berpandu saya..
sape yang pernah kena,tau lah sakit nye memang menusuk kalbu..huhu
jadi sebagai penyelesaiannye,saya xnak cari gadoh..xnak sakitkan ati orang,saya mengambil keputusan untuk tidak berkawan dengan awak lagi..
saya ade ramai lagi kawan len yang nak kawan ngan saya..
ok..tata!!(lalala~)
kah3~~





5 comments:

  1. sabar er sha...
    bese ar orang macam tu....
    ske sangat nak paksa2 otang...=(

    ReplyDelete
  2. hek3..
    xpe..
    xksah pn..
    jgn smpai membahayakan org dahla..
    stkt cmtu,sha gelakkan je..hehe

    ReplyDelete
  3. Sha, sekadar nak berkongsi pengalaman hidup. aku seorang jejaka... bermula dari kecil kehidupanku sangat biasa dan mungkin kerana kerana aku dilahirkan sensitif jadi dari masa aku bayi lagi arwah mak aku pernak letakkan aku dalam longkang kerana tersangat menangis dan tak nak berhenti (jangan salahkan mak aku. sekadar aku ceritakan untuk tunjukkan yang aku ni dilahirkan sensitif). hati ku lembut dan serasa mudah mesra kepada sesiapa pun sekali pun kali pertama aku jumpa. Mungkin dengan wajah yang manis dan selalu tersenyum membuatkan setiap orang lelaki perempuan, tua muda akan mudah untuk sukakan aku... aku kahwin pun sebab mak mertua yang sukakan aku (sekadar cerita. aku sangat sayang bini aku)... kehidupan aku pelik sehingga setiap perempuan yang kenal dengan aku akan mudah jatuh hati dan sukakan aku... dan mungkin aku ni jenis sensitif dan tak mampu untuk lukakan hati sesiapa... jadi aku pun layan... tapi perlahan lahan aku tarik dan cuba fahamkan keadaan aku sebenarnya. semuanya silih berganti. berubah tempat dari kecil hingga besar, sekolah ke universiti ke tempat kerja... aku tidak merasakan yang aku terlalu hensem tapi asalnya aku sendiri pun tak tahu apa sebenarnya yang berlaku dengan orang orang yang sukakan aku ni...mungkin sampai masa bila Allah yang mengajar aku. Aku yang mudah mesra alam ni lama lama disukai oleh isteri isteri orang... dan salah seorang yang menyukai aku... aku juga menyukai dia (ni masa aku masalah... lupa yang aku ada bini kat rumah)...aku tahu setiap orang yang menyukai aku. satu masalah telah berlaku sehingga aku cuba menasihati dalam masa yang sama aku menyampaikan perasaan aku.(aku betul betul tak tahu yang meluahkan perasaan aku tu salah pada isteri orang). Sebab isteri orang tu juga sukakan aku... jadi luahan aku diterima. disinilah penyakit aku bermula. aku mula mengharapkan kasih sayang dari dia. semua menjadi semakin teruk apa bila aku jadi gila bayang... dan berterusan. Kesian aku dia tak dapat berikan apa yang aku nak.(dan tentulah... dia isteri orang). Aku tak dapat lepaskan dia sebab dia yang buat aku sakit... tapi dalam masa yang sama kesian juga sebab dia macam cuba melepaskan diri dari masalah ini... keadaan aku berterusan sehingga aku sakit jiwa. tapi bersyukur aku ada isteri yang sangat memahami terus membantu aku sekalipun dia tahu dari awal lagi yang hatiku telah pergi kepada isteri orang itu. Kesakitan ini meyebabkan aku menginsafi kenapa semua ini berlaku.... mencari kesalahan sendiri kenapa semua ini berlaku...ternyata sebenarnya yang salah ini adalah dari ku. apa yang terjadi disepanjang hidup ini berpunca dari ku. Ditakdirkan datang isteri orang ini kepada ku adalah untuk menyedarkan kepada ku keadaan aku yang sebenarnya. pada orang aku ini adalah playboy... kaki perempuan.. kasanova... dll ( aku masih tahu agamalah... kalau boleh aku tak nak kecewakan sesiapa)... aku sebenarnya terlalu baik pada semua orang dan aku tak nak orang sakit kerana aku. aku nak permudahkan semua orang... tapi semua ini disalah faham... kawan kawan aku cakap aku perlu bersikap sedikit sombong dan jangan baik sangat...(aku tak nak sombong... Allah tak suka)... tapi nak buat macam mana kan... kalau tak sombong semua ini akan berulang...

    Moral of the story... kalau tak nak orang salah faham pada kita... cuba cari apa punca orang salah faham pada kita dan cuba perbaiki keadaan kita Insya Allah keadaan disekeliling kita juga akan berubah.

    ReplyDelete
  4. thanx atas komen awak yg pjg berjela tu n thanx jugak sebab sudi luangkan mase menaip dlm blog sha ni..
    ni kisah lame..mungkin tym ni sha xmatang lagi..
    sha xpadam pun sebab sha malas nak padam..hehe
    ni kisah dulu..waktu sha budak2.. :)

    ReplyDelete