kena pukau

Bismillahirrahmanirrahim..
kejadian petang tadi..

sha sedang mengangkat baju di jemuran memandangkan ari nak ujan..
sambil mengacah2 adam yang ade di pintu sebab menangis mintak di dukung..
tibe2 sha ternampak ade 2 orang muda naik motor pusing2 kat depan umah..
sha memang takot..
takot kejadian rumah dirompak berulang lagi..
n 2 orang mamat yang xdiketahui ni pun memandang sha..
sha da rase len macam..
'baik cepat2 aku masuk umah..karang tibe2 dia stop kat depan umah ni..jadi pape,xke naya aku diwatnye'monolog sha dalam ati..
sha pun cepat2 angkat baju..
n tunggu kat tepi pintu sambil intai2 nak pastikan diorang da pegi..
dalam 10 minit,sha da pasti diorang xde..sha pun kuar semula nak sambung angkat baju yang tinggal..
belom sempat sha nak tarik selimut kat tepi pagar tu,tibe2 je.............

sha nampak diorang datang balik..
belom sempat sha nak tutup pintu..
diorang pun......


*( )-percakapan dalam ati..
mamat2 : Assalamualaikum..akak..
(sha pun memalingkan muka..(adoi..xsempat nak tutup pintu))
sha          : ye..
mamat2 : nak tanye,umah no 15 tu ade orang ke?
sha          : xtau..(abisla aku kena pukau)
mamat2 : rase macam kosong je..orang tu nak sewa atau beli?
sha          : xtau la..(dah2..nanti aku kena pukau)
mamat2 : ade x nombor orang yang ley contact pasal rumah
                  tu?
sha          : xtau2..(abah pesan,jangan layan orang xkenal..dahla..
                  nanti kena pukau plak..)
mamat2 : kalau camtu,xpela..time kasih..

sha pun cepat2 masuk umah..
fuhhh..aik..la..adik sha pun ade gak..
ngan mata merah sebab baru bangun tido..
dia pun ade gak tym sha tengah cakap2 ngan mamat2 tu..
sha xperasan pun..
macam hantu dah sha tengok..huhu

lepas sha cakap dengan mamat2 tu,sha terus cite kat mama..
mama tergelak2 dengar sha cite sebab dia kate,sempat lagi sha pikir pasal nak kena pukau..
'orang nak kena pukau,xde nye terpikir pasal dia akan kena pukau..'kata mama sambil tergelak kecil..
ntahla..tym tu sha cume ingat pesan abah je..
sebab pukau ni ley guna macam2 cara..
kadang2 melalui sentuhan..
percakapan n mata..
tu yang sha risau..
mesti orang tu pelik sebab tengok sha asyik jawab xtau je..
kalau sha tau pun,sha xkan baik ati sangat nak bagi nombor tepon owner umah tu..
tu namenye cari nahas!
bukan nak su'uzzhon..tapi sha amik langkah berhati2..
kalau betol niatnye baik,sha memang mintak maaf..huhu

sha ade terbaca satu artikel ni..
kalau nak elak pukau,amalkan bacaan ayatul kursi,surah al-ikhlas,al-falaq n an-nas..
insyaallah kite terhindar daripada dipukau..
hipnosis

4 comments:

  1. hahahaa..
    meh aku tatap..
    laz2 aku yg pukau org tu balik..
    hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha.. lawakla shafiza nh.. kalo kte tkt kne simbah asid. haha.. XD
    iffah

    ReplyDelete
  3. xtau la..
    tym tu pkir kna pukau je..
    sbb skrg,tgh kecoh org kna pukau je kat kg..
    hehe..
    smpai duk pkir bnda tu je..
    hek6

    ReplyDelete