bertemu yang terpisah~

Bismillahirrahmanirrahim.. 

mm..ngantok gler..
rase kalau letak kepala ni memang xingat dunia dah..
sangat mengantok..
tapi nak gak wat posting sebab rase da lame je xwat..
padahal baru semalam..haha

tadi sha gi kuar ngan Nur Liyana Sabri..
geng sha tym sekolah menengah dulu..
rase memang rindu gler la..
name je duk selangor..
same negeri..tapi kalau nak jumpe,tunggu nak dekat dua tahun baru jumpe balik..
al-maklumla..sha bukan seperti orang len yang ley kuar umah sesuka ati..
everything still under my parents' control..
nak kuar pun kena jawab soalan wajib..
~nak kuar g mane?
~ngan sape?
~sape budak tu?
~tinggal kat ner?
~camne kenal?
~balik kul berape?
~naik ape gi sane?
~perjalanan dari sini sampai sane dengan sape?
perghh~memang letih nak jawab..
tapi sha rase sangat terharu..
sebab diorang amik berat kemane sha pegi..
at least,kalau jadi pape,diorang tau kat mane sha ade..

dari pagi sampai tengah hari kitorang lepak kat KL Sentral..
makan2 kat situ..
sedang sibok sha membalas mesej,tibe2....
"akak..akak.."
"assalamualaikum...akak"
"ishhh..awak..awak.."
baru lah sha menoleh kan muke kat sebelah kanan sha..
"bley jage beg saya?"
"ohhh..ok.."
dengan muke siyes,sha menyambung balik mesej yang nak direply..
la..sha xtau pun mamat tu cakap kat sha..
punye la lame dia panggil..sha wat xtau je..
sha dengar..tapi sha malu nak toleh..karang terperasan,sha gak yang malu..huhu
pastu,kitorang pun memulakan perjalanan ke tempat yang nak dituju..
lepas abis program,kitorang terus balik..
tym nak balik tiket tu,abang yang jage tiket tu tanye..
"nak g mane dik?"
"klang"
"orang jawa eh?"
"eh..xla..mane ade..hehe"(padahal memang betol pun)
"RM4.50"
sha pun terus meletakkan duit n sebeban duit syiling..
terkezut dia..
"bagus betol la orang jawa.."
sambil menunjukkan ibu jari dia..
lepas ucap thank u,sha terus blah..peramah tol la abang ni..
ngan sumorang dia tegur..
maybe dia nak ilangkan bosan kena jaga tiket kot..
pkir positif je la..

sampai kat KL Sentral,kitorang berpisah..
rase terharu sangat sebab Liyana temankan sampai sha masuk ktm..
sedey plak rase tym tu..
n wat pertama kalinye,sha nek ktm ke klang sorang2..
terpakse beranikan diri..
sampai je kat ktm klang,orang yang ade pun xramai..
abah pun xdatang lagi..
memang takot jugak la sebab sume lelaki..
dahala da malam..
cume arap kat abang guard tu jela kalau jadi pape..
Mr.R asyik mesej tanye kat mane..
"tau risau..ingatkan xrisau..hahaha"kata sha dalam ati..huhu
sha ok2 je..cume rase sedikit cuak sebab ade sorang lelaki tu makin dekat dia berdiri ngan sha..
sha terus lari berdiri sebelah lelaki cina tu..
ntahla..rase macam lebih selamat dengan lelaki cina berbanding lelaki melayu..

balik umah je,terus masuk balik..
ingatkan nak baring2..tibe2 mama ketuk pintu nak masuk..
nak tanye ape sha wat la siang tadi..
n seperti yang sha sangka,mama mesti ade benda bez nak gitau..
"kak..tadi mama g carre4..ade jual tudung murah2..tengah ade sale.."
"yeke..nanti kite ley la borong tudung ma.."(ngan muke berseri2)
"nantilah kite g..sok2 kot..sebelum mama g indon..mama nak beli.."
"ok je..nanti mama nak g,gitau kakak tau.."
tu la perangai mama ngan sha..
same je..suke shopping..abah pun same gak tau..
bukan pompuan je suke shopping..lelaki pun ade gak yang suke..
so,bley kate,kitorang satu family memang suke bershopping..
tapi xdela sampai berlaku pembaziran..
ukur baju di badan sendiri la..

minggu depan,waktu siang sha cume duduk berdua jela ngan abang..
abah keje..
mama g indon..
adik skolah..
adam anta umah orang len..
bosannye menjalani kehidupan tanpa adam selama 3 ari~
uwaaaaa ='(

4 comments:

  1. parents bkn control xbrsebab, its bcz they care.. love 'em.. :)

    ReplyDelete
  2. yup..
    absolutely!
    luv them very much.. <3

    ReplyDelete
  3. yang penting pndai jage diri...and tak hilagkan kepercayaan dorag...

    *orag jawa kan comey...heee

    ReplyDelete
  4. haahaha..
    ko mmg ske merepek kan..
    sekeh ko laju2..
    hihi

    ReplyDelete