jangan menyerah

Bismillahirrahmanirrahim..
Jangan Menyerah-D'Masiv

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

kita pasti pernah
dapatkan cobaan yang berat
seakan hidup ini
tak ada artinya lagi

syukuri apa yang ada
hidup adalah anugerah
tetap jalani hidup ini
melakukan yang terbaik

tak ada manusia
yang terlahir sempurna
jangan kau sesali
segala yang telah terjadi

Tuhan pasti kan menunjukkan
kebesaran dan kuasanya
bagi hambanya yang sabar
dan tak kenal putus asa

entry sha kali ni bukan nak ulas pasal lagu ni..
tapi saje je nak bagi semangat untuk mereka yang merasa putus asa dalam idup..
perit kan bile kite gagal or xdapat ape yang kite nak?
setiap orang pernah merasai kegagalan dalam idup..
mustahil xde sape pernah gagal..
xkire la dalam pekerjaan ke..tym belajar ke..
janji kite pernah gagal..


"gagal sekali bukan bermakna gagal selama-lamanye.."
yup..that's right!
takkan kite nak jatuh dalam lubang yang same untuk kesekian kalinye?..
semestinye kite akan berusaha untuk mencari jalan bagi menyelesaikan masalah tersebut..
jadikan kegagalan tu sebagai pemangkin untuk kite terus berjuang..
menjadikan kite lebih kental untuk menghadapi pelbagai ujian selepas tu..
tanpa kegagalan,kite xkan cube untuk memahami orang len yang penah ditimpa pengalaman yang same..


sha dulu pun,tym sekolah rendah bley dikatakan zaman kegemilangan sha..
bez student n sume cikgu kenal..
tapi bile masuk sekolah menengah,kegemilangan tu semakin malap..
disebabkan sha sendiri yang xberusaha untuk menonjol..
pelajaran pun not bad..
tapi ramai lagi yang lebih menyerlah dari sha..
so,sha agak tenggelam di kalangan mereka..huhu
masuk u,sha rase sha semakin down..
sha hampir putus asa sebab sha selalu xdapat ape yang sha target..
n baru lah sha tersedar..
yang selama ni sha alpa dengan kejayaan yang sha pernah raih..
dan baru sekarang sha dapat menyelami perasaan orang yang penah gagal or xdapat ape yang diinginkan walaupun da berusaha seabis daya..
sha amik sume ni sebagai positif..
untuk sha terus bangkit n jangan mengalah..
supaya sha belajar dari kesilapan yang lalu..
tapi kalau Allah tetap xbagi ape yang sha inginkan,sha redha..
Dia da tau ape yang terbaik wat hambaNya..
sha akan sentiase bersyukur dengan ape yang sha dapat..
mungkin itu yang selayaknye..
dan mungkin jugak pengujian dari Allah untuk menilai keimanan..
kite xtau ape yang akan terjadi pada masa hadapan..
setiap ape yang berlaku ade hikmahnye..
sha percaya dengan ketetapan ilahi..


so,kepada mereka yang gagal untuk mendapatkan ape yang diingini..
jangan putus asa..
teruskan berusaha untuk meraihnye..
di samping berdoa kepada Allah untuk dipermudahkan segala urusan..
if xdapat gak,bersabar banyak2..
ingatlah yang Allah sedang menguji kite..
mane mungkin Allah membiarkan hambaNya keseorangan..
Dia sentiase ade..
untuk kite berpaut denganNya..

"....janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah...."(TQS Az-Zumar[39] : 53)
doa senjata orang mu'min~


4 comments:

  1. we learn more from our failure,.dari kegagalan tu lah kita sedar akan kelemahan kita,dan dari kelemahan tu lah kita belajar bagaimana nak mengawal kelemahan itu,..so tak salah kalau,gagal,.tapi lagi teruk,kalau kita tak berusaha untuk menangani kegagalan itu,.

    ReplyDelete
  2. shafiza,

    failure is a learning process.. take it positively n change wut u can.. jgn down, have faith in Allah..

    remember! focus, n do ur level best in everything okayy?? :)

    u can do it!! i believe u do..
    gudluck in ur future undertakings.. :))

    -iffah

    ReplyDelete
  3. sid-thanx..mmg btol tu..
    terharu nye.. =)

    ReplyDelete
  4. ifa..
    rase nk ngis ble bce ape ifa tulis..
    terharu sgt2..
    thanx sbb bgi motivasi kat diri ni..
    :'(

    ReplyDelete