bertuahnye hidup ni

Bismillahirahmanirrahim..
hidup ini umpama pelangi..warnailah ia!

ya Allah..syukur alhamdulillah..
saat aku mendengar cerita org len tentang kehidupan mereka,baru aku sedar,aku seharusnye bersyukur dengan kehidupan yang sedang aku jalani..
baru sedikit aku diuji,tapi aku mengeluh seperti berat je ujian yang aku terima..


benarlah orang kate,kite nampak je seseorang tu sentiase ceria..
tapi sebenarnye tersimpan duka yang terpahat jauh di sudut ati nye..
dia wat2 gembira supaya dapat melupakan masalah yang sedang dihadapi..
orang yang gembira tu lah sebenarnye lagi banyak menanggung derita..
cume dia xnak orang sekelilingnye risau bile tengok dia bersedih ati..
kebahagian dari orang sekelilingnye la yang memberikan dia kekuatan untuk meneruskan kehidupan..


percayalah..
hanya orang yang terpilih je mendapat ujian..
Dia berikan kite ujian supaya kite xlupe untuk sentiasa mengingatiNya..
Allah Maha Pemurah..
sedikit yang kite minta,beribu nikmat yang Dia berikan..
cume jangan pernah berputus asa untuk terus mengharap dariNya..
kerana Dia mengajar kite supaya menghargai pemberianNya,
sesudah kite memiliki..


SAYA BERSYUKUR DILAHIRKAN SEBAGAI INSAN BERNAMA NUR SHAFIZA..
alhamdulillah..


No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers