Adela~

Bismillahirahmanirrahim..
fuhhh..
jauh perjalanan..
luas pengalaman..
wat pertama kalinye,sha menjejakkan kaki ke Felda Adela,Kota tinggi,Johor..
di umah aimi nadia(classmate sha)..


hari pertama(jumaat)
abis kelas kul 12.30,terus tepon teksi n menuju ke ktm nilai..
sampai kat sane,kurang skit orang..maybe sebab tengah tym solat jumaat..
kat seremban,tengok2 jam da kul 2.30 petang selepas solat zohor..
amik tiket kul 3.30 petang..plusliner menjadi pilihan hati..
huhu
first tym naik bas 2 tingkat..
agak berdebar sebab terasa macam nak terbalik je..
masuk je dalam bas,memang ngantok+penat sebab baru pas abis kelas..
lagipun tym tu memang tym sha tido ari2..
kepala memang sakit kalau xtido siang..
ape lagi,terus la melelapkan mata..
sedar2 je 15 minit kemudian..tu pun sebab Mr.R call..
then,dapat plak tengok 'wayang' free..
si couple sebelah seat sha ni duk bergurau senda..
siyes..sakit gler mata tengok..
cina yang kat depan seat sha tu pun pandang2..
malu gler kitorang kat belakang ni tengok..
rase macam nak tempeleng laju2 je muke diorang..
peluk2 la..pegang tangan la..letak2 kaki la..
rase macam nak bagi makan kaki ni plak!
berbulu mata ni tengok..
kitorang tym tu da wat muka..
rase nye lelaki tu perasan kot kitorang wat muka menyampah..
padan muke dia..
memalukan orang melayu!
lepas 3 jam perjalanan(lebih awal sejam dari yang dijangkakan),kitorang terus tukar bas menuju bandar penawar plak..
sampai kat sane kul 10.30 malam..
memang terasa letih gler..
terus makan malam kat warung..tapi tym tu xde selera sangat sebab da malam..
sha kalau da malam sangat,memang xkan ade selera nak makan lagi..
lagi plak da hentam kentang goreng n mc flurry..
ngidam sangat aritu n arini dapat makan..sonok!
balik je kat umah,mandi2 terus tido..
tapi malam tu xtido lena pun sebab banyak sangat nyamuk..
rupe2nye lupe nak spray ubat nyamuk..
memang kenduri la nyamuk tu..


hari kedua(sabtu)
pas subuh,kitorang terbongkang balik sebab semalam xley tido..
bangun2 kul 9..
memang xsenonoh..
g umah orang bangun lambat..hak8
tersedar tu pun sebab dengar sore anak2 buah amy da bising..
bese la budak2..pagi2 lagi da bangun..
orang tua je duk tido lagi..huhu
tengah hari tu,ayah amy bawak g jalan2 kat sg,rengit..
xde ape pun..juz kedai2..
bawak la anak2 buah amy(icah n ilah)jalan2 kat kedai..
tu jela..
then,ingatkan petang tu nak g kota tinggi..
tapi disebabkan kitorang tido tym tengah tengok cite korea,bangun2 da kul 5..
memang xkan sempat nak gi sane..
so,petang tu amy bawak sha g pusing2 felda jela..
bez dah bagi sha..
malamnye sambut bufday ayah amy..
and kitorang wat kek batik n coklat..
memang sedap!


hari ketiga(ahad)
pagi2 lagi mak amy da sibok masak untuk kitorang bawak bekal balik umah..
tengah hari tu kejap je kitorang jalan2 kat Kota Tinggi dek mengejar mase..
sampai kat stesen bas,kitorang makan dalam ujan sebelum bertolak naik..
memang sadis rase nye tym tu..tapi syok..hehe
tengok suasana orang yang menghantar ahli family naik bas ade macam2 ragam..
ade yang menangis la..
haihh..bikin ati ni sayu la plak!
rase nak menangis je tym tu tau..
tibe2 teringat mama n abah kat umah..
sampai kat seremban kul 7.00..
naik ktm kul 9 n sampai kat nilam kul 10 malam..
memang penat abis..
balik2 je mandi,kemas2 n basuh baju..
naik atas katil terus tido..
xsedar pape dah..
tau2 je da pagi sok..
dahsyat2..huhu
ape2 pun,memang seronok ke kampung amy..
dapat kenal family dia..
anak2 buah..hakim..nabilah..batrisya..balkis..
comel2 sumenye..cam anak cina..
petah plak bercakap..
geram rase nye..
(^_^)

No comments:

Post a Comment