cinta vs diri

tbe2 jari ni rse nk mencoretkan sesuatu..
psal ape ek??
psal cinta..
cinta dan remaja..
mm..xsemestinye remaja..
sumorg ade prasaan cmni..
stu lumrah..
fitrah mnusia ingin mencintai dan dicintai..

sha tgk smakin ramai yg hanyut dlm cinta 
sedey gak..tpi ape ley wat
hya mampu melihat dan membenci dlm ati..
mdah-mdahan sha dijauhkan dri zina terutama zina ati

ya Allah..kuatkan lah iman aku..
ati aku sering di uji dgn lamaran ajnabi..
tpi aku msih membisu..
cbe mngelak utk berbicara ttg cinta
aku rse xlyak utk didampingi dan mencintai sesiapa pn
krna aku xmemiliki cintaMu sepenuhnye lgi..
aku xnk myerahkan cintaku pda yg xselayaknye

Ya Allah..jika bnar dia untukku..
Kau dekatkan lah ati ku dgn atinya..
jika dia bkn milikku,Kau peringtkan lah aku bhwa aku dan dia adalah sahabat
aku sntiase mgharapkan jodoh yg tbaik dariMu..
agar dia dpt membimbingku dlm suasana bi'ah solehah
pnuh dgn kerahmatan driMu ilahi..

Ya Allah..peritnye ati ni utk bermujahadah..
 menyuburkan iman dan taqwa
hanya semata-mata keranaMu


aku hambaMu yg lemah
peringatkan aku sntiase ya Allah
yg aku msih mgharapkan redha driMu..
biarlah aku melihat dia dri jauh dikala ini..
sbb aku tau,msenye akan tbe jua

di saat iman aku lemah..
aku sntiase mengingatkan diriku..
pmpuan yg baik utk lelaki yg baik
aku tidak mahu pndangan ku dikaburi dgn syaitan
akan keindahan cinta nafsu insani semata
biala atiku berbicara sndiri..
mgadu rindu pda Yang Maha Kaya
sbb Dia lbih mengetahui ape yg terkandung dlm sanubari hambaNya


p/s : ayat xbez..sbb men taip je..on the spot!


No comments:

Post a Comment

Daisypath Happy Birthday tickers